BMWKLUB Česká Republika, o.s. Logo
Header

BMW Auto klub ČR

Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
Právě je stř 19.09.2018 06:13



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: E46 330d do 150 000,-Kč
PříspěvekNapsal: ned 24.06.2018 03:33 
Offline
Registrovaný

Registrován: ned 24.06.2018 01:45
Příspěvky: 1
Zdravím, v dohledné době budu shánět ojetinu do 150 000,-Kč, plánovaný roční nájezd je zhruba 25 000 km, převážně okresky, cca 30 km na jeden zátah, manuální převodovka. Současná "ekologická" politika ( :roll: ) tlačí ceny starších dieselů dolů do té míry, že se i v této cenové hladině začínají objevovat zajímavé stroje, třeba právě BMW E46 330d. Přestože můžu vzít "kilo", jezdit legendární jedničkovou Oktávkou TDI 66/81kW za 4,5 l/100 km a ještě zbude na úpravy, BMW je přece jen někde jinde. To zrovna Vám nakonec nemusím vykládat :) Bohužel ale znám jen málo lidí s BMW, takže nemám moc představu o ceně náhradních dílů a servisu obecně a sám si na tom nic neudělám. Je zcela zřejmé, že inzerované kusy kolem 130 000,-Kč v mém případě nebude možné v dohledné době uvést do stavu nového auta, ale jde mi především o to, jestli je vůbec reálné s tímto rozpočtem tohle auto aspoň udržovat. Nehodlám se dívat na to, jak se mi kus automobilové historie rozpadá pod rukama na prach a zároveň dost dobře nemůžu dávat 50 000,-Kč ročně za servis, abych tomu zabránil, to radši vezmu tu Oktávku. Pokud bude auto sloužit, nechám si ho klidně na věky, dnešní vozítka se dvěma pedály plná dotykových displejů, všelijakých asistentů, konektivit a jiných nemožných nesmyslů stejně nejsou nic pro mě. Má smysl o parádní E46 "v naftě" aspoň uvažovat? Nebo by se v tomhle případě spíš vyplatila 330i? Případně s přestavbou na LPG? Nebo tahle zkrátka není pro mě a mám jít pro tu Oktávku? :D

PS: Jsem tu nově, koukal jsem do FAQ a do tématu Koupě ojetého BMW v sekci 3er/4er, zkoušel jsem i vyhledávat kvůli duplicitě, ale je tam 727 stran témat :shock: Pokud už tu něco podobného bylo, pak se za případnou duplicitu omlouvám a snad to nebude hned na ban :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E46 330d do 150 000,-Kč
PříspěvekNapsal: ned 24.06.2018 15:15 
Offline
Registrovaný
Uživatelský avatar

Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Příspěvky: 193
Bydliště: Hlavní město piva
johnyrocknroll píše:
Zdravím, v dohledné době budu shánět ojetinu do 150 000,-Kč, plánovaný roční nájezd je zhruba 25 000 km, převážně okresky, cca 30 km na jeden zátah, manuální převodovka. Současná "ekologická" politika ( :roll: ) tlačí ceny starších dieselů dolů do té míry, že se i v této cenové hladině začínají objevovat zajímavé stroje, třeba právě BMW E46 330d. Přestože můžu vzít "kilo", jezdit legendární jedničkovou Oktávkou TDI 66/81kW za 4,5 l/100 km a ještě zbude na úpravy, BMW je přece jen někde jinde. To zrovna Vám nakonec nemusím vykládat :) Bohužel ale znám jen málo lidí s BMW, takže nemám moc představu o ceně náhradních dílů a servisu obecně a sám si na tom nic neudělám. Je zcela zřejmé, že inzerované kusy kolem 130 000,-Kč v mém případě nebude možné v dohledné době uvést do stavu nového auta, ale jde mi především o to, jestli je vůbec reálné s tímto rozpočtem tohle auto aspoň udržovat. Nehodlám se dívat na to, jak se mi kus automobilové historie rozpadá pod rukama na prach a zároveň dost dobře nemůžu dávat 50 000,-Kč ročně za servis, abych tomu zabránil, to radši vezmu tu Oktávku. Pokud bude auto sloužit, nechám si ho klidně na věky, dnešní vozítka se dvěma pedály plná dotykových displejů, všelijakých asistentů, konektivit a jiných nemožných nesmyslů stejně nejsou nic pro mě. Má smysl o parádní E46 "v naftě" aspoň uvažovat? Nebo by se v tomhle případě spíš vyplatila 330i? Případně s přestavbou na LPG? Nebo tahle zkrátka není pro mě a mám jít pro tu Oktávku? :D

PS: Jsem tu nově, koukal jsem do FAQ a do tématu Koupě ojetého BMW v sekci 3er/4er, zkoušel jsem i vyhledávat kvůli duplicitě, ale je tam 727 stran témat :shock: Pokud už tu něco podobného bylo, pak se za případnou duplicitu omlouvám a snad to nebude hned na ban :)


No podívej se já mam menší model e46 320d z roku 2000. Za 150,000kč určitě koupíš 330d, koupit auto není problém, není problém ani najít auto v dobrým stavu, otázka je jestli ho budeš moct dlouhodobě udržovat, jestli to bude mít finančně smysl a jestli je to vůbec to co potřebuješ, protože plno lidí si koupí starý BMW a pak je to sežere.

Začneme z toho jestli se ti to bude hodit? Nájezd máš 25,000km ročně tak že mít naftu má smysl. Říkal jsi že budeš jezdit převážně po okreskách a 30km na jeden zátah, tak že počítám 60km denně. Po okreskách pojedeš spíš na 3 - 4 čtyřku, budeš hodně předjíždět tak že řekněme že to bude žrát nějakých 7 litrů na 100km.

Spočítáme přibližně kolik tě to bude stát za 5 let. 7 x 31kč (což dneska průměrně stojí litr nafty) = 217 kč na 100 km x 250 = 54,250kč bude stát nafta za 1 rok, 271,250kč za 5 let.

STK budeš za 5 let dělat dvakrát, záleží jak kde, já platím 1200kč, tak že celkem 2400kč.

Pojistka, taky záleží kde co, kolik máš bonusů atd... 330d je veliký motor, budu počítat že jsi mladej kluk a nemáš moc bonusů tak že 10,000kč ročně x 5, 50,000kč za 5 let.

Výměna oleje a filtrů, olej by se měl měnit každých 10,000km, pokud budeš používat GM Dexos 2 za 500kč, jako já tak 2x do roka kolem 1000kč s prácí, čili 10,000kč za 5 let.

Tak že tvoje celkový náklady jenom na provoz budou za 5 let, 333,650kč.

Tak přejdeme k 6 hlavním věcem údržby který tě na tomhle autě budou stát nejvíc a který za 5 let možná budeš muset opravovat, a určitě pokud si to necháš dýl.

1. Podvozek, e46 má hliníkovej podvozek, tvrdej a absolutně nevhodnej na naše silnice, což jě třeba brát na vědomí když budeš jezdit hlavně po okreskách protože to bude hodně cítít. Vzhledem k tomu budeš muset za 5 let měnit aspoň jednou přední ramena, stabilizátory atd... možná i zadní uložení atd... Teď se dotaneme k náhradním dílům, těch je plno, poměrně lehce dostupný, originály, neoriginály, polský čínský, ceny jsou taky různý od pár tisíc do několik desítek tisíc. Obecně je dobrý vyhnout se čínským a polským dílům a kupovat ňemeckou druhovýrobu třeba Febi, Meyle atd...
Takový nejlevnější ramena stojí kolem 6000kč.

2. Turbo, na 99% bude tvoje turbo vyběhaný a možná ho budeš za 5 let muset vyměnit. Repas stojí kolem 5000kč.

3. Vstřiky, časem ti může jeden odejít. Jeden repasovanej stojí 3500kč a ty jich máš 6. Řekněme že odešel 1.

4. Dvouhmotovej setrvačník, může se ti vysrat, repas stojí 10,000kčnovej nějak 30,000kč. Řekněme že jsi koupil repas.

5. A teď důležitá část, jsou 2 verze 330d. Před rokem 2002 před face-lift který mají pumpu VP44 a pak je facelift a to nevím, já mám před facelift. Repas stojí 20,000kč, nová kolem 50,000kč. Řekněme že jsi koupil repas.

6. Převodovka. V E46 časem odchází synchrony na dvojce a trojce. Může se stát že ti začne chřustět a budeš muset dělat repas kterej stoí kolem 15,000kč.

Tak že tyhle hlavní veci který možná budeš/nebudeš muset dělat by tě stáli 59,500kč.

Ty si práci sám nebudeš dělat, v servisech BMW nemají rádi, většinou to poserou tak že budeš muset jezdit někam jako je Bosch, kde si berou 500kč na hodinu a řekněme že za to všechno by si vzali minimum 35,000kč za práci. Tak že celkem 94,500kč.

Teď ti začnou ještě odcházet nečekaný věci protože je to starý auto, nějakej větrák, možná tlumič, nějakej snímač, hadička, spojka, gumovej pás, alternátor, baterka atd... Budeš muset po koupi vyměnit provozní kapaliny atd... Řekněme že za rok průměrně věci za 5000kč s prácí, za 5 let, 25,000kč.

Teď po koupi budeš muset možná časem koupit nový letní a zimní pneumatiky řekněmě že jedna bude stát 1500kč x8 12,000kč.

Tak že suma sumárum, bez oprav 333,650kč za provoz. Opravy 131,500kč (Tahle částka může bejt nižší nebo vyšší, záleží co ti odejde, to se nedá přesně předpovědět, někdo za 5 let mění jenom trubo a ramena, někomu druhej den odejde VP44). Celkem 465,150kč náklady za 5 let nebo 93,030kč za rok.

Řekněme že jsi to koupil za 100,000kč. První rok tě to bude stát 7.70 kč na 1 km, potom 3.70 kč na 1 km. Nebo celkem za 5 let s cenou auta tě bude jeden km stát 4 koruny české a 50 haléřů taky českých. :D

Tak si spočítej jak dlouho to budeš mít, jaký jsou alternativy a co se ti vyplatí. Myslím že s tou Octavii na tom budeš taky okolo toho bůra.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E46 330d do 150 000,-Kč
PříspěvekNapsal: ned 24.06.2018 21:09 
Offline
Registrovaný

Registrován: stř 03.06.2009 00:00
Příspěvky: 33
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
V rychlosti sem prolitnul ten kalasnikuv blabol... zahlid sem tam dve perly...
Na nemeckejch dilech od febi a meyle jsou nemecky maximalne krabicky. Co se tyce podvozku tak se to radi spis k podprumerny kvalite.
Dvouhmotnosti setrvacnik... to je takova hezka ukazka toho, jak kalaschnikov vubec nema povedomi o tom, kolik co stoji a tak ho vsude oskubou.
Ano cena originalniho setrvacniku na e46 330d je v ceniku bmw je s dph 25 779 Kč. Jenze druhovyroba od Luk je za 9159.17 kc a od Sachs dokonce jen 7668.28 kc.
Stejne tak si cuca z prstu i ty ostatni ceny a realita (jak ceny, tak poruchovost e46) je jinde ;)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E46 330d do 150 000,-Kč
PříspěvekNapsal: ned 24.06.2018 21:50 
Offline
Registrovaný
Uživatelský avatar

Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Příspěvky: 193
Bydliště: Hlavní město piva
PPK píše:
V rychlosti sem prolitnul ten kalasnikuv blabol... zahlid sem tam dve perly...
Na nemeckejch dilech od febi a meyle jsou nemecky maximalne krabicky. Co se tyce podvozku tak se to radi spis k podprumerny kvalite.
Dvouhmotnosti setrvacnik... to je takova hezka ukazka toho, jak kalaschnikov vubec nema povedomi o tom, kolik co stoji a tak ho vsude oskubou.
Ano cena originalniho setrvacniku na e46 330d je v ceniku bmw je s dph 25 779 Kč. Jenze druhovyroba od Luk je za 9159.17 kc a od Sachs dokonce jen 7668.28 kc.
Stejne tak si cuca z prstu i ty ostatni ceny a realita (jak ceny, tak poruchovost e46) je jinde ;)


Mám nejradši kecálky který tě vždycky napadnou aniž by ukázali jinej výsledek, jak k němu dospěli a nebo jak koliv proadili. :D

Tak zaprvý já jsem neřekl že díly od Febi a Meyle jsou vyrobený v Německu, výrábí je Něměcký firmy a jsou lepší kvality než Čínský nebo Polský a jsou nejlepší volba když chceš udržovat starý německý auto a přitom nejsi milionář.

Dvouhmotovej setrvačník jsem řekl že stojí kolem 10,000. Jestli jsem se spletl a napsal že je to repas místo druhovýroby, no tak promiň, človek se může spléct, uvedená přibližná cena je stejne to samý co jsem napsal. Jinak tvůj ceníček od BMW je hezkej, tam je taky napsaný že plastovej šroubek stojí 25 centu jenže u překupníka v Inveltu stojí 100 korun. Novej setrvačník od BMW v Auto Kelly stojí 28 327, v Invelu bude stát 30,000 nebo víc.

Tak jaký druhý ceny si cucám z prstu?

Jo, poruchovost 20 let starýho auta je úplně někde jinde. BMW není jenom auto, to je složený Hephaestusem osobně. :D Tam budeš prostě každých 25,000km let lejt pár litrů Castrolu, moč bohů a všechno bude v pohode, dalších 20 let nebudeš muset dělat vůbec nic, obzvlášť když najedeš 25,000 ročně, neposlouchej nějký pitomce na fórumu kteří to samý auto vlastní už skoro 5 let oni si prostě koupili sráč ale tvoje bude dobrý. :D

Jinak 5 korun za kilometr není špatný vzhledem k tomu že jsem spočítal skoro všechno drahý co by mohlo odejít a opravdická částka bude možná kolem 3.50 tak nevím proč píčuješ. :D

Jinak ceny co jsem napsal jsou přibližný, a poruchy nejvíc pravděpodobný, aď zase někdo nepíše mně Franta vedle v garáži repasoval vstřik za krabičku vajlů a všechno je v pohodě vole co tady meleš. Odhadovat kolik někoho bude stát údržba 20 let starýho auta přesně na halíř je nemožný.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E46 330d do 150 000,-Kč
PříspěvekNapsal: ned 24.06.2018 22:33 
Offline
Registrovaný

Registrován: stř 03.06.2009 00:00
Příspěvky: 33
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Jak sem dospel k cene origo dvouhmotnostniho setrvacniku. Specialne pro ty hloupe jako kalasnikov471.
Tady vlevo jsou uzitecne odkazy. V etk clovek najde cislo dilu. Pak ho zkopiruje do patricneho okenka na webu na ktery vede cenik a uvidi tam cenu, za kterou ten dil muze koupit :lol:
No a k tem jeho nemeckejm nesmyslum. Clovek si koupi neco od febi a v krabicce najde dil od uplne jinyho vyrobce... Ale tak hlavne ze kupuje od nemcu :lol: Pro dobrej pocit asi dobry ;)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E46 330d do 150 000,-Kč
PříspěvekNapsal: pon 25.06.2018 00:11 
Offline
Registrovaný
Uživatelský avatar

Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Příspěvky: 193
Bydliště: Hlavní město piva
PPK píše:
Jak sem dospel k cene origo dvouhmotnostniho setrvacniku. Specialne pro ty hloupe jako kalasnikov471.
Tady vlevo jsou uzitecne odkazy. V etk clovek najde cislo dilu. Pak ho zkopiruje do patricneho okenka na webu na ktery vede cenik a uvidi tam cenu, za kterou ten dil muze koupit :lol:
No a k tem jeho nemeckejm nesmyslum. Clovek si koupi neco od febi a v krabicce najde dil od uplne jinyho vyrobce... Ale tak hlavne ze kupuje od nemcu :lol: Pro dobrej pocit asi dobry ;)


To je pochopitelný že skopíruješ číslo dílu do webu obchodu kde ho chceš koupit a ukáže se ti cena. Já jsem řekl ze novej dvou hmotovej setrvačník stojí kolem 30,000kč, jestli někde stojí 25 a někde 30 je pořád kolem 30,000. Kdybych řekl že novej stojí 5000 a on stojí 25,000 pak mi můžeš říkat že jsem hloupej. Nechápu kam tímhle spěješ když jsem uvedl zhruba tu samou cenu kterou jsi sám napsal... O čem je vůbec řeč, nějak jsem se ztratil? :D

A kolik stojí novej setrvačník je stejně jedno protoze za 30,000 by ho do tak starýho auta koupil jenom imbecil protože se dá sehnat kolem 10,000 druhovýroba, nebo jak jsem se původne spletl a napsal repas, kterýho cena stejně byla uvedená kolem 10,000 jako jsi sám řekl že stojí druhovýroba když jsi mně opravil, tak že opravdu nevím o co ti jde.

Jinak ceník na Real OEM a podobných stránkách je jenom orientační, ceny překupníků se liší proto tam na ceny ani nekoukám. Jak jsem říkal, jednou jsem šel do Inveltu koupit si šroubky který tam stáli 25 centu a Invelt mi řekl 100 korun za jeden.

Co se týče německých nesmyslů, já jsem nikde neřekl že jsou to bůh ví jak kvalitní díly, já jsem řekl že obecně je lepší je kupovat Febi a Meyle než polský a čínský protože jsou přece jen použitelný, když to s polskýma dílama se mi stalo že filtr byl o 1mm menší než má bejt a vytekla mi kolem něj nafta atd... s Febi a Meyle jsem nikdy neměl žádný problém.

Je jasný že Febi i Meyle stejně jako BMW vyrábí dily bůh ví kde, ale přece jen když aspoň delají dojem že je to Něměcká firma tak jsou všechny rozměry spravný oproti nějaký vyloženě polský nebo bezejmenný činský firmě.

Jinak abych koupil něco od Febi a bylo v krabičce něco jinýho se mi ještě nikdy nestalo tak že nevím koho "všude oškubávají". :biggrin:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E46 330d do 150 000,-Kč
PříspěvekNapsal: pon 25.06.2018 06:14 
Offline
Registrovaný

Registrován: ned 31.08.2008 00:00
Příspěvky: 475
[quote="johnyrocknroll"]Zdravím, v dohledné době budu shánět ojetinu do 150 000,-Kč, plánovaný roční nájezd je zhruba 25 000 km, převážně okresky, cca 30 km na jeden zátah, manuální převodovka. Současná "ekologická" politika ( :roll: ) tlačí ceny starších dieselů dolů do té míry, že se i v této cenové hladině začínají objevovat zajímavé stroje, třeba právě BMW E46 330d. Přestože můžu vzít "kilo", jezdit legendární jedničkovou Oktávkou TDI 66/81kW za 4,5 l/100 km a ještě zbude na úpravy, BMW je přece jen někde jinde. To zrovna Vám nakonec nemusím vykládat :) Bohužel ale znám jen málo lidí s BMW, takže nemám moc představu o ceně náhradních dílů a servisu obecně a sám si na tom nic neudělám. Je zcela zřejmé, že inzerované kusy kolem 130 000,-Kč v mém případě nebude možné v dohledné době uvést do stavu nového auta, ale jde mi především o to, jestli je vůbec reálné s tímto rozpočtem tohle auto aspoň udržovat. Nehodlám se dívat na to, jak se mi kus automobilové historie rozpadá pod rukama na prach a zároveň dost dobře nemůžu dávat 50 000,-Kč ročně za servis, abych tomu zabránil, to radši vezmu tu Oktávku. Pokud bude auto sloužit, nechám si ho klidně na věky, dnešní vozítka se dvěma pedály plná dotykových displejů, všelijakých asistentů, konektivit a jiných nemožných nesmyslů stejně nejsou nic pro mě. Má smysl o parádní E46 "v naftě" aspoň uvažovat? Nebo by se v tomhle případě spíš vyplatila 330i? Případně s přestavbou na LPG? Nebo tahle zkrátka není pro mě a mám jít pro tu Oktávku? :D

mrkni sem ;)
http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=17&t=1155


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E46 330d do 150 000,-Kč
PříspěvekNapsal: pon 25.06.2018 06:51 
Offline
Registrovaný

Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Příspěvky: 10254
Bydliště: JaraXov
ono jde o to co koupíš, v jakým stavu atd, chce to hodně prověřovat, vzít si sebou mechanika atd.
dají se najít krásné vonavky co budou OK, jenže ty nebudou v naftě, z mých dlouholetých jak servisních tak prohlídkových zkušeností už vím že prostě o naftu se lidi starat nechcou, koupili to aby to "spořilo" a prostě nějaké hodně časté výměny olejů, nebo řešení tam to klepe, tak to teče atd na to se sere. Většinou se spíš spravuje až když to nejede, takových je 95 procent naft co přijedou. A ty se musíš prostě spokojit s tím že to bude vylítaná paštika a nebo najit těch 5 procent.
Všeobecně se nafty spíš berou jako firemní auto, kdežto kdo si koupí BMW v 6 a více válcovém benzínu si to koupil pro radost, né proto aby to sloužilo a podle toho se k tomu i chová. samozřejmě že většina benzínových E46 jsou už taky vraky, ale to procento je sakra větší než u nafty.
Já bych si naftu nevzal už kvuli komfortu, prostě než se to zahřeje, než to začně jet po přidání plynu, třepe se to, malý rozsah otáček, nahovno zvuk, přetížená přední náprava atd.
Prostě když máš možnost mít benzín s LPG tak je to levnější než nafta ale chová se to mnohem líp jak nafta.
akorát pokud ti nejde o co největší výkon, je vhodnější zvolit 325i místo 330i, bude to spolehlivější motor a taky pujde lepe sehnat. 330i bych kupoval s nájezdem třeba do 150k.
taky jde o to jeslti chceš manual nebo automat, nafty mají poměrne se seroucí automat, u benzína vydrží víc.
a nebo pokud je ti to fakt jedno, tak bych se řídil cenou, pokud by pořízení 330D se 100tkm stálo o 60k méně než stejný benzín s LPG, tak bych vzal tu naftu, pokud ti nevadí projev.

jinak Meyle je jedna z největších sraček co si můžeš na podvozek dát, Febi je určo lepší ale stejně to vůbec nedáváme. Po dlouholetých zkušenostech si na podvozek dovolím dát jen Lemforder, TRW a nebo origo. a není pravda že by byl ten podvozek poddimenzovaný, jasně není to sedmička, ale nikdo nemuže od 3er čekat že bude mít vydrž podvozku 300tkm. pokud tam dáš kvalitní díly tak 100kkm vydrží.

akorát nevím jeslti bych šel do E46 za 150k, vzhledem k tomu že s tímdle rozpočet jde koupit už E65 tak bych fakt radši trošku přidal a koupil E90, možna by se našla i za 150k, nějaká 325i N52, proti E46 je to spolehlivější stroj, ty E46 už se prostě hodně sypou, né nějaké vážné věcí, ale furt kraviny, furt řešíme věcí typu zarezlo prasátko v brzdiči, rozpadla se ručka, nejde ventilátor, odešel ježek atd atd. u E90 tydle závady vůbec nezaznamenávám z celýho složení vozovýho parku mi E90ky v benzínu vychází jako z nejlevnějších aut na servis kde mi tady ročně nechají ti lidi do 20k za komplet servis a ještě si stěžujou jak je to strašně drahý :D
lidi s E60 naopak klidně i 100k ročně, někdy taky dvojnásobek atd.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E46 330d do 150 000,-Kč
PříspěvekNapsal: pon 25.06.2018 06:58 
Offline
Registrovaný

Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Příspěvky: 10254
Bydliště: JaraXov
ta e46 330d má pro mě hlavně nostalgickou hodnotu, od doby co s ní Ant & Pete na gumballu dojeli druzí a osobně jsou pro mě 1ky protože měli nejzábavnější videa :)
https://www.youtube.com/watch?v=dP9Oe3bzjas

moje oblibena scena je prvních 20s tohoto videa
https://www.youtube.com/watch?v=Rcq9zlQY20s


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: E46 330d do 150 000,-Kč
PříspěvekNapsal: pon 25.06.2018 14:29 
Offline
Registrovaný
Uživatelský avatar

Registrován: sob 01.08.2015 00:00
Příspěvky: 193
Bydliště: Hlavní město piva
JaraX píše:
ty E46 už se prostě hodně sypou, né nějaké vážné věcí, ale furt kraviny, furt řešíme věcí typu zarezlo prasátko v brzdiči, rozpadla se ručka, nejde ventilátor, odešel ježek atd atd.


Když to říkám já tak mi říkají že jsem blbej e46 je spolehlivostí někde jinde co tady meleš. :D Tady ti to samý říká mechanik. Tyhle naftový motory v E46 jsou velmi spolehlivý, jak čtyř válec tak šetsí válec protože je to ten samej motor, věřím že najedou i 1 milion km. Já už jsem najezdil skoro 50,000km a ještě se mi nestalo že by mně to někde nechalo ale je pravda že pořád odchází maličkosti, kterých když pár odejde, časem budou stát víc než třeba ta VP44 pumpa nebo repas převodovky.

Prasátka zareznou to je pravda, na brzdy jsem úplně zapomněl i když je teď sám dělám. Tam nereznou jenom prasátka, když to koupíš tak musíš hned vyměnit brzdy a pravděpodobně i zadní brzdový trubičky protože budou shnilý. Budeš muset vyměnit žhavící svíčky, odhází řídící jednotky větráků, všelijaký čidla, kromě toho když koupíš před face-liftovanej model budeš muset vyměnit podtlakový hadičky atd.... atd... Brzdy se dají udělat za 4000, podtlakový hadičky stojí 100 korun, čidla stojí pár tisíc jenže když si to nebudeš dělat sám budeš ceny všech oprav muset zdvojnásobit a možná i ztrojnásobit.

Je důležitý pochopit že jdeš do strašně starýho auta který bude na 95% zanedbaný a chceš ho začít používat jako kdyby bylo nový, a teď bude na tobě aby jsi všechno dal do pořádku a dál ho udržoval což bude stát hodně, obzvlášť když si to nebudeš dělat sám, a je jedno jestli si koupíš naftu nebo benzín nebo budeš jezdit na LPG, všechno to bude už starý.

Jinak stará Octavie tě vyjde skoro na stejně jako e46 protože tam jsou svoje probémy, hydroštosy, taky odcházi převodovky, rezne to atd... :D

Ty jsi říkal že chceš starý BMW, zažít tu nostalgii atd... Což není problém když máš peníze na vyhození, ale v podstatě má JaraX pravdu, pokud máš prachy a chceš takhle jezdit je lepší koupit novější model a tohle nechat kutilum. Další otázka je, jestli to všechno má smysl vhzledem k dnešní ekologický politice, aby si to celý neopravil a za 3 roky ti řeknou že s tím nesmíš do centra města. :D

Mých 5 centů, i když tady nebudou moc populární je že když už mně za 5 let stará e46 vyjde na půl milionu, jestli není lepší si prostě koupit Fabii za 300,000, odjezdit záruku a zbavit se toho protože tě to vyjde na stejně, možná i mín ale jezdíš v novým autě, nemusíš se srát s opravama a nejspíš to i líp pojede, protože tyhle starý diesly jsou pomalý, mají turbo díru tak že musíš pořád podřazovat aby jsi byl nad 2000 otáčkama a podovzek není komfortní. A nebo když chceš BMW tak jít do tý E90 jak tady bylo řečeno, hodit do do pucu, a za 5 let prodat.


Naposledy upravil kalasnikov471 dne pon 25.06.2018 14:45, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

Český překlad – phpBB.cz
[ Time : 0.054s | 17 Queries | GZIP : On ]
banner
banner
banner